Több számillós büntetést kaphat a TV2 a hazugsága miatt


Merthogy nem csak hazugság az, hogy a TV2 volna a legjobb, de totálisan sérti a versenyjogot az, hogy a TV2 “Magyarország legjobb híradójaként” reklámozza plakátjain a február 24-étől megújuló Tényeket, ezzel pedig Andy Vajna csatornája akár százmilliós versenyhivatali büntetést kockáztat. – írja a Népszava

A versenyjog ugyanis tiltja az ilyen jellegű reklámokat: termékek, szolgáltatások összehasonlításának mindig konkrét termékek, szolgáltatások között kell fennállnia, és mérhető, számszerű eredményeken kell alapulnia – ismertette Polyák Gábor.

A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője szerint a TV2 állíthatja, hogy az övék minden más híradónál jobb, ám ez csak akkor nem jogsértő, ha legalább nézettségi számokkal igazolni tudja, hogy a legnézettebb. “De a híradók esetében nagyon nehéz olyan mutatót találni, amitől az egyik valóban a legjobb lesz, hiszen ez jelentős részben a nézők szubjektív megítélése”. Polyák emlékeztetett, például sampongyártót büntetett már meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ilyen reklám miatt, és a TV2-nek is jó esélye van erre.

Vajna tévéje egyébként gyakorta fittyet hány a szabályokra. Lapunk is foglalkozott vele, hogy bár a Fővárosi Torvényszék kimondta: a TV2-csoport Chili TV nevű csatornája összetéveszthető a konkurens AMC Paprika TV-jével, Vajnáék az azonnal végrehajtandó ideiglenes bírósági döntés ellenér sem váltottak nevet – holott ebben az esetben még az sem mentesíti őket ez alól, hogy fellebbeznek.

 

Previous Botka valójában nem Gyurcsányról beszélt
Next Egy szegedi demokrata nyílt levele Botka Lászlónak: Ezt fejezze be!

No Comment

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.